Coachen

Coaching

Je wil graag leren en jezelf ontwikkelen…
Je hebt het gevoel dat er meer in je zit...
Je weet niet zo goed wat je wil…
Je reageert heftiger dan dat je zou willen...
Je grenzen worden overschreden…
Je raakt van slag van je eigen emoties...

Met dit soort knelpunten en doelen zijn mensen de afgelopen jaren bij me gekomen. Dingen waar je vaker tegenaan loopt, weet dat je het anders zou willen. Je komt er zelf niet verder mee. Het lukt je niet om jezelf aan een touwtje omhoog te trekken. Om dit te kunnen leren heb je iemand anders nodig om je over de drempel te helpen. Goed om te doen, het is jammer als je er niet mee aan de slag gaat. Ik hoor vaak aan het eind van een coachingstraject of een training: “had ik dit maar veel eerder gedaan”.

Ik luister en stel je vragen, bied oefeningen aan en geef praktische handvatten. Daarmee kom je anders in je vel te zitten. Zonder omwegen en met een warme houding begeleid ik je een stukje op je nieuwe pad. Ik laat je, zonder oordeel, zien hoe jij het doet. Zodat je zelf een andere afslag kan nemen, jij zit aan het stuur.

Coaching voor teams

Heb jij een team wat extra ondersteuning kan gebruiken?
Gun jij je team een volgende stap?
Zien jullie wel wat er mis gaat, maar lukt het niet om er los van te komen?
Veranderen de omstandigheden en hebben jullie een steuntje in de rug nodig?
Heb jij het gevoel dat je team nog beter kan samenwerken en zo betere resultaten kan bereiken?

Ik ga graag met jullie op pad. Soms door het stellen van een vraag, of door te observeren. Ik breng met jullie in beeld wat er werkelijk toe doet en wie er eigenlijk allemaal aan tafel zitten. Ik kijk naar het geheel, hoe mensen samenwerken en alles wat daarbij komt kijken. Ik werk doortastend, gebruik verschillende manieren om te oefenen en om jullie te laten reflecteren. Praktische coaching met focus, warmte en ruimte voor plezier. Soms tijdens reguliere overleggen met het team of juist door het vergroten van de effectiviteit van leidinggevende. Als teams beter samenwerken, zelfstandiger kunnen functioneren is dat beter voor de cliënt, klant en patiënt. Het gezamenlijke resultaat verbetert als je als organisatie ervoor kiest om te investeren in je medewerkers.